Stomatologia zdrowie i piękno w prezencie

Lub wyszukaj termin i zarezerwuj ONLINE

Lub wyszukaj termin i zarezerwuj ONLINE

PERIODONTOLOGIA

Periodontologia

Choroby przyzębia stają się w Polsce istną plagą. Skala zachorowań na paradontozę jest tak duża, że ustępuje tylko próchnicy. Problem ten jest tym poważniejszy, że dotyczy nie tylko osób dorosłych, ale także w coraz większym stopniu także nastolatków, czy nawet dzieci. Nawet u połowy siedmiolatków można zaobserwować mniej lub bardziej rozwinięte formy paradontozy! Schorzenie to może mieć bardzo poważne konsekwencje – nieleczone prowadzi do wypadania zdrowych zębów. Jego następstwa mogą być jednak jeszcze groźniejsze np. powodować niewydolność narządów czy wywołać udar. Dlatego też w przypadku podejrzeń wystąpienia tej choroby należy natychmiast zgłosić się do specjalistów zajmujących się periodontologią. Znajdą ich Państwo w naszych gabinetach.

Paradontoza – przyczyny i objawy

Główną przyczyną rozwoju paradontozy jest brak należytego dbania o higienę jamy ustnej. Tworzy to bowiem idealne warunki do rozwoju bakterii. Proces ten przyspiesza również picie kawy, herbaty, alkoholi oraz palenie papierosów. W efekcie znacznie szybciej na zębach powstaje bakteryjna płytka. W przypadku, gdy nie przywiązuje się odpowiedniej wagi do regularnego i dokładnego mycia zębów, osad ten zaczyna się mineralizować. Dochodzi do tego w miejscu, gdzie zęby stykają się z dziąsłem. Powstały kamień nazębny powoduje stan zapalny dziąseł. Wywołuje on również mechaniczny naciska na tkankę miękką, co z czasem prowadzi do jej cofania i odsłonięcia szyjek zębów. Kamień rozwija się często także pod dziąsłem, powodując uszkodzenie korzenia zęba.

Diagnostyka paradontozy stwarza pewne trudności w związku z tym, że w pierwszym etapie rozwoju tego schorzenia, nie są widoczne żadne objawy. Powoduje to, że wiele osób lekceważy niewywołujące dolegliwości symptomy, jak np. rozwój kamienia nazębnego. Brak wczesnego rozpoznania i leczenia ma bardzo poważne skutki. Uszkodzenia powstałe w wyniku działania osadu bakteryjnego i kamienia powodują nierzadko rozchwianie zębów, a nawet ich wypadanie. Dlatego ważne jest podjęcia natychmiastowych działań w przypadku zaobserwowania symptomów takich jak opuchlizna lub zaczerwienie dziąseł, odsłonięcie szyjek zębów lub powstanie głębokich kieszonek zębowych (przesłonięcie części zęba przez dziąsła). Do niepokojących objawów, które warto skonsultować ze specjalistą, należą uczucie niesmaku w ustach, nieświeży oddech, czy krwawienie z dziąseł w trakcie mycia zębów.

Jak leczymy paradontozę?

W naszym gabinecie do leczenia paradontozy stosujemy nowoczesny sprzęt Vector Paro. To innowacyjne urządzenie wyposażone w dwie końcówki robocze pozwala w skuteczny i mało inwazyjny sposób pozbyć się widocznych i niewidocznych objawów schorzeń przyzębia. Możemy dzięki niemu zastosować metodę salingu ultradźwiękowego do wyeliminowania płytki bakteryjnej, kamienia nazębnego oraz zewnętrznej warstwy cementu korzeniowego. Pozwala nam ono przeprowadzić także dokładne czyszczenie głębokich kieszonek przyzębnych.

Przebieg zabiegu

Podczas zabiegu płytka nazębna usuwana jest za pomocą końcówek roboczych urządzania, do których podany zostaje fluid polerujący. Zawarte w jego składzie cząsteczki hydroksyapatytu sprawiają, że eliminacji ulegają wszelkie szkodliwe bakterie. Dzięki temu zmniejszeniu ulega ryzyko ponownego osadzania płytki. Wpływa to również dodatnio na proces regeneracji tkanek przyzębia i co za tym idzie naturalnej stabilizacji zębów.

Czas trwania całego zabiegu mieście się zazwyczaj w przedziale pomiędzy godziną a półtorej godziny. Przed przeprowadzeniem procedury pacjentowi podawane jest miejscowe znieczulenie, co czyni ją zupełnie bezbolesną. Co więcej, zastosowana technologia czyni zabieg zupełnie nieinwazyjnym. Oznacza to, że po jego wykonaniu na dziąsłach, szkliwie, cemencie korzeniowym, ani kieszonkach zębowych nie pozostaną żądne ślady. Koszt realizacji zabiegu w jednym łuku wynosi 800 zł.

,