Zakres zabiegów przeprowadzanych w ramach stomatologii zachowawczej

leczenie zębów

Stomatologia zachowawcza to tak naprawdę dentystyczny lekarz pierwszego kontaktu. To właśnie do stomatologa posiadającego tę specjalizację udajemy się na wizyty kontrolne, to u niego odbywa się leczenie oraz zabezpieczanie zębów przed powstaniem choroby próchnicowej, a wreszcie to tu zostaniemy skierowani do lekarzy stomatologów innych specjalizacji.

Kontrola i leczenie zębów

Podstawowym zadaniem stomatologii ogólnej (bo tak również często nazywa się tę gałąź stomatologii), jest kontrola oraz leczenie skutków choroby próchnicowej. Jeżeli chcemy mieć pewność, że nasze zęby są idealnie zdrowe, a wykonywane przez nas codziennie zabiegi higieniczne przynoszą oczekiwane rezultaty, powinniśmy odbywać wizyty kontrolne co najmniej dwa razy w roku. W trakcie takiej wizyty, lekarz dentysta dokładnie sprawdzi stan każdego zęba, wykona potrzebne w danym przypadku zabiegi profilaktyczne oraz w razie potrzeby zajmie się leczeniem wykrytego w trakcie badania ubytku. W gabinecie lekarza zajmującego się stomatologią zachowawczą wykonywane jest również leczenie kanałowe zębów.

Zabiegi profilaktyczne

Oprócz badania oraz leczenia zębów, w gabinecie stomatologii ogólnej wykonuje się także wspomniane już wcześniej zabiegi profilaktyczne. Do tej grupy zabiegów zalicza się wszelkie działania mające na celu usunięcie gromadzącego się na zębach kamienia oraz płytki nazębnej, wzmocnienie struktury zębów, ich dokładne wyczyszczenie oraz zabezpieczenie prze rozwojem bakterii próchnicowych. Do tych zabiegów zalicza się m.in. scaling, piaskowanie, fluoryzację oraz lakierowanie zębów.

Pamiętajmy o regularny wykonywaniu wizyt kontrolnych w gabinecie stomatologicznym, ponieważ ma to bardzo duży wpływ na nasze zdrowie i na uniknięcie często nieprzyjemnego borowania.